Amygdala’en min liker appen din!
Morten Rosenlund
Short talk - in English
I denne «talken» vil jeg snakke om hvorfor det er viktig at softwaren din kommuniserer med den mest primitive delen av hjernen til brukerne dine.
Den rasjonelle delen av hjernen din er fremdeles ute i betaversjon, og den har kun vært testet og utviklet i 200 000 år. Hvis du vil ha noe gjort på ordentlig, må du henvende deg til brukernes primitive del av hjernen. Urhjernen.
Urhjernen er nemlig blitt refaktorert og oppdatert i 100 millioner år, og den styrer emosjonene og dermed følelseslivet ditt.
Hvis ambisjonen din er å revolusjonere hvordan folk betaler, reiser eller identifiserer seg på nettet, må du sørge for å vekke til live noen følelser som gjør at folk bli glade i løsningen din. De må bli berørt personlig, og de må føle det på ordentlig. Helt inne i det limbiske systemet.
Vi må levere på mer enn funksjonalitet, pålitelighet og brukervennlighet. Både mobilen, internett og kjøkkenbenken fylles opp av nyttige og brukervennlige ting. Skal våre løsninger havne der, må vi i tillegg dekke brukernes følelsesmessige og sosiale behov.
Derfor skal vi snakke om hvordan du kan gjøre dine løsninger til noe som kunden både kan le, smile og gråte sammen med.